perjantai 16. syyskuuta 2022

Pyöräretkiä ja suppailua

Heippa! Kesä tuli, kesä meni! Eikä blogia oo taas tullut päiviteltyä yhtään. Voisin siis kirjoitella vähän menneestä kesästä, koska kesällä tuli tehtyä vaikka mitä kivaa ja oltua aktiivinen, vaikka varsinaista kesälomaa mulla ei ollut tänäkään vuonna. Tein kuitenkin vaan nelipäiväistä työviikkoa suurimman osan ajasta, joten kaikkea kivaa kyllä ehti tekemään kotoa käsin.

Pyöräiltyä tuli kesän aikana enemmän kuin koskaan! 490 km verran, sisältäen paljon työmatkoja ja siirtymiä, mutta myös pisimmät pyöräilylenkit mitä oon tehnyt. Noin 50 - 60 km pyöräretkiä tuli tehtyä 3 kpl. Näistä ehdottomasti paras oli Näsijärven maisemissa tehty retki, joka sisälsi 63 kilometrin pyöräilyn lisäksi ihanan burgeriannoksen Maisansalossa sekä tunnin laivamatkan Näsijärven aalloilla. Mikä täydellinen kesäpäivä!

Lisää kuvia mm. tästä ihanasta pyöräilypäivästä löytyy Instagramista @puuntakaa.

Voin sanoa, että tykkään tällaisesta rauhallisesta pyöräilystä, joka sisältää kivoja maisemia ja etappeja, mutta miksikään maantiepyöräilijäksi musta ei ole. Koen olevani aika epävarma ja kokematon pyörän selässä, sekä liika vauhti pelottaa ihan liikaa. Pitäydyn siis hiljaisessa vauhdissa ja nautiskelussa. Pieni haave olisi ehkä joskus lähteä yön yli pyöräretkelle vaikkapa Turun saariston maisemiin, mutta tuntuu, että kesät on liian lyhyitä kaikkien tämmöisten haaveiden toteuttamiseen. Ehkä vielä joskus!

Sain myös heinäkuun lopussa synttärilahjaksi Jarkolta uuden urheilukellon. Garmin Forerunner 255S Music sisältää paljon enemmän ominaisuuksia kuin mun vanhassa Garmin Vivoactive 3:ssa oli. Kello ehdottaa joka aamu päivän treeniä, kertoo palautumisesta ja siitä, onko treenaaminen tuottavaa, ylläpitävää vai kuntoa heikentävää, yms. Kaikkia mulle ihan uusia ominaisuuksia, jotka on saaneet mun treeni-innostuksen taas ihan uudelle levelille! Tähän uuteen kelloon saa myös valmiita harjoitusohjelmia, jotka tähtää 5 tai 10 km matkalle tai puolimaratonille. Aloitin elokuun lopussa puolimaratonille tähtäävän ohjelman ja saa nähdä, saisinko VIIMEIN jotain kehitystä aikaan tällaisen ohjelman avulla. So far so good, hyvältä vaikuttaa! Testin paikka on 8.10. jolloin oon ilmottautunut juoksemaan Tampere Puolimaratonille.

Uuden kellon innoittamana oon pitkästä aikaa käynyt myös radalla tekemässä treenejä.

Loppukesästä ostin myös oman SUP-laudan (ja toisenkin)! Oon siitä asti haaveillut omasta laudasta, kun muutettiin nykyiseen asuntoon, josta järven rantaan on alle 100 m matkaa. Ja hyvä ostos oli! Vajaa 10 kertaa olen ehtinyt käydä nautiskelemassa pikku järvellä auringosta ja veden liplatuksesta, ja ehkä vielä uskaltaudun näin syksylläkin sinne, jos vaan kivoja aurinkoisia päiviä riittää. Ainoa este tässä nyt on se, että joudun olemaan suurimman osan viikosta Helsingissä, koska ikävä kyllä opiskelu ei enää onnistukaan etänä, vaan on nyt vaihtunut lähiopetukseen. Edessä siis entistä enemmän Helsingin ja Tampereen välillä suhausta, mutta ei voi mitään, näillä mennään. Kevättä odotellessa, jolloin tarkoituksena suorittaa eka harjoittelu Tampereella. :)

Suppailu tuo kivaa vastapainoa juoksutreeneille ja samalla mieli lepää.

Mutta nyt nautitaan hyvin kulkevista treeneistä, syksyn väreistä, jotka alkaa olla kauneimmillaan, sekä odotellaan vajaan kahden viikon päässä häämöttävää lomamatkaa Kreikan aurinkoon. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti